دیمه رامهرمز از مناطق حفاظت شده مناسب برای گونه آهوی ایرانی 

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : احیای گونه آهوی ایرانی در منطقه حفاظت شده دیمه نشان از تلاش محیط زیست استان خوزستان است.

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توان منطقه و مناسب بودن شرایط زیستی  تکثیر برای آهوان به خوبی قابل مشاهده است.

او ادامه داد : خوشبختانه تعداد قابل توجهی آهو در محیط های طبیعی منطقه رها سازی شده و این سایت موفق شده تا این گونه به خوبی در زیستگاه خود احیا و تکثیر شود .

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : به منظور جلوگیری از درون آمیزی آهوان این منطقه باید تعدادی از آنها به زیستگاه های دیگر منتقل شوند و تعدادی از زیستگاه های دیگر جایگزین آنها گردد.

او ضمن قدردانی از تلاش محیط بانان منطقه گفت : تلاش شما باعث شده تا زیستگاه ، محلی امن برای آهوان این منطقه باشد.

اکبری بعد از بازدید از مناطق دیمه رامهرمز از منطقه حفاظت شده خاییز در بهبهان نیز دیدن کرد. این منطقه از زیستگاه های مهم کل و بز در منطقه می باشد که قرار بود در بازدید از این منطقه بررسی جانمایی پاسگاه محیط بانی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از  محل غار تشان در بهبهان نیز دیدن کرد .

این غار در بخش تشان شهرستان بهبهان قرار دارد که در سال ۱۳۹۵ توسط مردم منطقه به صورت اتفاقی کشف شد و سپس مسئولان محیط زیست شهرستان با حضور در محل متوجه ابعاد و اهمیت موضوع شده و به بررسی و تحقیقات پرداختند.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار